salesscanner

Badanie sprawności zespołów sprzedaży SalesScanner to narzędzie wspierające działania dyrektorów i menedżerów sprzedaży, którzy szukają zwiększenia efektywności swoich zespołów sprzedażowych.

 

SalesScanner jest autorskim badaniem, opartym na naszych wieloletnich doświadczeniach doradczych i szkoleniowych. Powstało w 2020 roku i jest stale rozwijane, a aktualna wersja funkcjonuje od kwietnia 2024.

Wyzwania szefów sprzedaży

 

Szefowie sprzedaży często stykają się z sytuacją, że poziom przychodów jest niesatysfakcjonujący i stoją przed nimi następujące pytania i wyzwania:

Czy masz podobne doświadczenia?

Nasza filozofia badawcza i doradcza

 

Nie ma idealnie funkcjonujących zespołów sprzedaży i szefów sprzedaży. Najlepsi dyrektorzy sprzedaży to Ci, którzy zdają sobie sprawę, że sytuacja rynkowa, konkurenci i klienci dynamicznie się zmieniają. Żeby być najlepszym trzeba stale szukać okazji do doskonalenia. Badanie SalesScanner jest właśnie taką okazją.

Jak to działa? Najważniejsze cechy badania SalesScanner.

PROSTOTA – badanie odbywa się w oparciu o kwestionariusze online, oddzielne dla członków zespołu sprzedażowego i menedżera sprzedaży.

SZYBKOŚĆ – wypełnianie kwestionariusza dla handlowców trwa około 30-40 minut, a dla menedżerów około 15 minut. Jeśli wszyscy członkowie zespołu skierowani do badania wypełnią kwestionariusze, to raport może być gotowy nawet w jeden dzień.

KOMPLEKSOWOŚĆ – badanie obejmuje dwadzieścia jeden aspektów działania zespołów sprzedaży, zarówno związanych z rynkiem, jak i organizacją sprzedaży przez firmę. W przypadku funkcjonowania w firmie wielu zespołów sprzedaży, dla każdego z nich można przygotować oddzielny raport.

DWIE PERSPEKTYWY – badanie obejmuje wszystkich członków zespołu sprzedażowego oraz menedżera bezpośrednio zarządzającego tym zespołem. Daje to możliwość porównania, czy widzenie elementów wpływających na sprzedaż przez zespół i menedżera jest podobne. Jeśli nie jest takie samo, to jakie są różnice.

SENSOWNA CENA – zleceniodawca, używając SalesScannera, unika drogich i czasochłonnych działań związanych z klasycznym sposobem diagnozowania działów sprzedaży.

PROFESJONALNE OMÓWIENIE – raport jest dostarczony klientowi i następnie omawiany przez konsultanta prowadzącego. Badanie kończy się sformułowaniem wniosków rozwojowych.

Jakie elementy zawiera raport?
  • Raport zawiera opis 21 sprawności zespołu sprzedaży. Poziom każdej ze sprawności jest oceniony. Czy poziom jest zadowalający? Czy wymaga poprawy?

  • Sprawności są podzielone na trzy grupy:

    • Organizacja sprzedaży

    • Kontakty z klientami

    • Wsparcie zespołu sprzedaży

  • W raporcie znajduje się szereg tabel i wykresów ułatwiających interpretacje poszczególnych sprawności, np.:

    • Bilans czasu pracy zespołu

    • Prospecting mix

    • Sprzedawane wartości

    • Bariery sprzedażowe

  • Na podstawie przeanalizowanych sprawności, w raporcie oceniamy również elementy wpływające na stan motywacji zespołu.

W jakich branżach raport się sprawdza? Jakie procesy sprzedaży najlepiej badać?

Badanie sprawdza się wszędzie tam, gdzie mamy do czynienia z pełnym procesem sprzedaży. Tam, gdzie dochodzi do kontaktu i rozmowy handlowca z klientem. Nie musi to być kontakt osobisty – może być online lub telefoniczny. Jeśli takiego kontaktu nie ma i sprzedaż odbywa się wyłącznie na zasadach e-commerce lub tylko przez kontakt mailowy, to badanie nie da wiarygodnych wyników. Zakładając powyższe warunki, można badać zespoły ze wszystkich branż sprzedające swoje produkty i usługi w sektorze B2B i B2C, a także do sektora publicznego.

Nie należy używać SalesScannera w przypadku zespołów obsługi klienta i zespołów wsparcia sprzedaży, ponieważ charakterystyka badania jest nastawiona na specyfikę sprzedażową.

Co dalej po otrzymaniu i omówieniu raportu z badania SalesScanner?

Po otrzymaniu raportu i rozmowie z konsultantem można postawić diagnozę sytuacji. Łatwiej wtedy wyznaczyć najważniejsze elementy wymagające poprawy. Następne kroki zależą oczywiście od sytuacji firmy, a mogą to być:

Można te działania wykonywać samodzielnie lub z firmą konsultingową, czy szkoleniową.

Skontaktuj się z nami w celu otrzymania oferty.

 

Formularz kontaktowy

Imię i nazwisko: *
Adres e-mail: *
Numer telefonu: *
W jakich godzinach najlepiej się z Tobą kontaktować?
Powód kontaktu *
Wpisz swoją wiadomość:

Zgadzam się na przetwarzanie moich danych osobowych w celu realizacji zamówienia, w tym za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18.07.2002 o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2002r., Nr 144, poz. 1204) przez Cetus Consulting Jacek Czarnowski oraz Cetus Consulting Sp. z o.o. z siedzibą w Gdańsku, ul. Dyrekcyjna 6 lok. 208. Podstawą przetwarzania Państwa danych osobowych jest art. 23 ust. 1 pkt 1) ustawy z dnia 29.08.1997r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2016r., poz. 922 ze zm.), zwanej dalej Ustawą oraz art. 6 ust. 1 lit. a) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016 r. - w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, Dz. Urz. UE L Nr 119 str. 1 (od dnia rozpoczęcia stosowania ww. rozporządzenia, tj. od dnia 25.05.2018 r.), co oznacza, że przetwarzanie Państwa danych osobowych będzie odbywać się na podstawie Państwa zgody. Jestem świadomy/a, że przysługuje mi prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania, a podanie danych jest dobrowolne.*

Informacje promocyjne
Wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji promocyjnych dotyczących konferencji i szkoleń organizowanych przez firmy Cetus Consulting Jacek Czarnowski, Cetus Consulting Sp. z o.o. oraz Sandler Training drogą elektroniczną, zgodnie z ustawą z dnia 18 lipca 2002 Dz. U. 2002.144.1204 o świadczeniu usług drogą elektroniczną.