Bardzo ważne w sprzedaży są: silny produkt, renoma marki i sprawny marketing. Najczęściej to jednak zespół sprzedaży jest kluczem do sukcesu biznesowego firmy. Właśnie wtedy przydaje się dobra diagnoza sprawności zespołu jaką daje badanie SalesScanner.
Badanie sprawności zespołów sprzedaży SalesScanner zajmuje się najważniejszymi kwestiami wpływającymi na dobre działanie zespołu. Mierzy kompetencje i postawy zespołu, metody zarządzania stosowane przez menedżera, ale również interakcje na linii zespół – menedżer czy handlowcy – klienci.
Dostępne na rynku badania skupiają się na indywidualnych predyspozycjach i kompetencjach handlowców oraz menedżerów sprzedaży. Nie dotykają praktycznej strony działania zespołu jako całości oraz sposobów zarządzania stosowanych przez menedżera. Badanie SalesScanner daje obraz całości zespołu z perspektywy działania handlowców i z perspektywy działań menedżerów sprzedaży.
Badanie przeznaczone jest wyłącznie dla zespołów sprzedaży wszystkich specjalności. Nie powinny go wykonywać zespoły wsparcia sprzedaży, ponieważ specjalistyczna nomenklatura stosowana w badaniu może być niezrozumiała dla osób nie zajmujących się sprzedażą.
Uczestnicy badania, zarówno handlowcy jak i menedżerowie sprzedaży, wypełniają kwestionariusze on-line. Dla każdego zespołu przygotowywany jest oddzielny raport, który jest omawiany przez konsultanta z menedżerem zespołu.
Raport obejmuje opis 28 sprawności zespołu z trzech obszarów:
Przygotowanie i organizacja sprzedaży
Działania sprzedażowe zespołu
Monitorowanie i wspieranie zespołu
Dzięki badaniu można przyjrzeć się dokładnie całemu procesowi funkcjonowania sposobom zarządzania zespołem sprzedaży. Zwrócić uwagę na mocne strony zespołu i jego słabości. Zastanowić się w jaki sposób zapewnić zespołowi sterowność, dzięki której można zwiększyć jego efektywność, zaangażowanie czy motywację. Dopasować strategię zmian do aktualnej sytuacji rynkowej i sytuacji wewnątrz zespołu. Następnie dzięki przeprowadzonemu badaniu w pełni świadomie wprowadzać zmiany w życie.