Poznając klienta nie wiemy wystarczająco wiele, aby wiedzieć w jakim kierunku potoczy się współpraca. Co więcej - wcale nie zakładamy, że musi ona nastąpić.
Żeby przygotować dobry i efektywny program konieczne jest dobre poznanie organizacji sprzedażowej klienta. Nie da się przygotować sensownej propozycji po krótkim mailu lub zdawkowej informacji przez telefon.
Każdy dobry program rozwojowy powinien zawierać fazę diagnostyczną - gdzie sytuacja klienta jest badana, fazę doradczo-szkoleniową - podczas której dostarczamy umiejętności, rozwiązania i rozpoczynamy zmienianie postaw, oraz fazę wdrożeniową - w trakcie której pracujemy nad wdrożeniem nowych kompetencji do codziennej pracy handlowców i menedżerów.
Jeśli chcesz przenieść swoją organizację sprzedażową/sprzedaż w swojej firmie na wyższy poziom, to nie zakładaj, że da się to zrobić przygotowanym ad hoc dwudniowym szkoleniem dla handlowców. To wymaga pracy i czasu, przygotuj się na proces.