Analiza standardowych zachowań klientów w procesie sprzedaży.
Filary systemu Sandlera. Filozofia modelu Sandler Selling System. Strategia WIN-WIN.
Triada relacyjna – baza do budowania partnerskich relacji handlowych.
Podstawowe taktyki budowania asertywnych relacji.
Strategia Negatywnego Odwracania – jak być postrzeganym jako doradca, a nie sprzedawca.
Zarządzanie procesem sprzedaży – kontraktowanie działań handlowych.
Zabezpieczanie ustaleń dokonywanych z klientami.
Taktyka odwracania – metody pozyskiwania informacji.
Radzenie sobie z najtrudniejszymi obiekcjami klientów.
Proces oceny potencjału zakupowego – dochodzenie do ukrytych problemów klienta i ich konsekwencji (technika lejka bólu).
Interpretacja badań indywidualnych Extended DISC/Sales18.
Arkusz Bóle v. Wartości – wartości, które sprzedajemy w kontekście bólów klienta, umiejętność wykorzystania mocnych stron i przewag konkurencyjnych.
Budowanie scenariuszy rozmów bólowych – formularz narzędzi handlowca.
Ćwiczenia i scenki związane z rozmową bólową.
30-sekundowa bolesna reklama – baza do budowania sieci kontaktów.
Rozpoznawanie i budowanie relacji z „trudnymi klientami”.
Techniki relacyjne - WPROST – wprowadzanie do rozmów handlowych trudnych tematów.
Rozmowa o budżecie i zasobach potrzebnych do podjęcia współpracy.
Badanie procesów podejmowania decyzji zakupowych u klienta.
Optymalizacja procesu decyzyjnego.
Ćwiczenia całościowych rozmów kwalifikacyjnych.
Elementy techniczne i relacyjne ważne przy zdalnych kontaktach z klientami.
Budowanie własnego sposobu telefonicznych rozmów handlowych.
Ćwiczenia dotyczące zimnych rozmów telefonicznych i zimnych wizyt.
Sposób prezentowania rozwiązania – reakcja na odkryte problemy klienta.
Skuteczna prezentacja proponowanych rozwiązań –ćwiczenia z werbalnego przedstawiania rozwiązania na forum, z elementami wystąpień publicznych.
Całościowe rozmowy handlowe dotyczące oceny potencjału zakupowego klienta we wszystkich elementach.
Zamykanie sprzedaży – technika termometru.
Praca z obiekcjami klienta.
Algorytm działań handlowca przy pokonywaniu obiekcji.
Sposoby asertywnego odmawiania.
Trener sprzedaży i zarządzania sprzedażą, konsultant, facylitator.
Pełnił stanowiska dyrektora sprzedaży i dyrektora marketingu na rynkach FMCG, mody i usług. Absolwent geografii i studiów MBA na Uniwersytecie Gdańskim. Ukończył też Akademię Konsultantów Zarządzania, Akademię Coachingu Biznesowego oraz Szkołę Facylitacji Pathways.
Od 2010 licencjonowany trener i konsultant Sandler Training. Właściciel gdańskiej firmy Cetus Consulting – franczyzobiorcy Sandler Training. Realizuje projekty skierowane do kadry menedżerskiej i handlowej, prowadzące do zwiększenia efektywności sprzedażowej. W jego szkoleniach, wykładach i seminariach wzięło udział ponad 11.000 osób.
Wykładał na studiach MBA na Uniwersytecie Gdańskim oraz Wyższej Szkole Biznesu i Administracji w Gdyni. Twórca i organizator największej w północnej Polsce cyklicznej konferencji dla menedżerów sprzedaży – odbywającej się od 2012 r. w Gdańsku "Morfologii Sprzedaży" i od 2018 r. "Morfologii Przywództwa".