Omówienie raportów FinxS Sales Assessment.
Analiza kompetencji sprzedażowych.
Typologia procesów sprzedaży.
Kluczowe kompetencje w procesach sprzedaży uczestników.
Budowanie własnej wizji rozwoju sprzedaży.
Jakie wartości sprzedajemy i jakie mamy na to dowody.
Jak przeprowadzić udaną kwalifikację potencjalnego klienta.
Analiza otoczenia zewnętrznego i głównych konkurentów.
Identyfikacja priorytetów rozwoju sprzedaży.
Punkty krytyczne i uszczelnianie procesów obejmujących kluczowe priorytety.
Przygotowanie Kluczowych Aktywności Sprzedażowych.
Asertywność – jak ją rozumiemy, a czym jest w istocie.
Reakcje na nieasertywne wypowiedzi.
Stany Ego w analizie transakcyjnej, w kontekście sprzedaży.
Gry w analizie transakcyjnej. Reakcja na stosowanie gier przez klientów.
Zmiana własnych komunikatów jako droga do poprawy czytelności dialogu z klientem.
Trójkąt dramatyczny. Reakcja na manipulacje w sprzedaży.
Korzyści ze stosowania storytellingu.
Narzędzia sprzedażowe wykorzystujące narrację.
Kluczowe zasady budowania historii sprzedażowych.
Narzędzia storytellingowe.
Zamiana ogólnikowych haseł na „zaczepne historie”.
Budowanie historii sprzedażowych dotyczących własnych produktów.
Sprzedaż i negocjacje – podobieństwa i różnice.
Przygotowanie do negocjacji.
BATNA – analiza przedmiotu negocjacji.
Narzędzia budowania relacji i kontraktowanie w trakcie negocjacji.
Zasady mądrze prowadzonej polityki ustępstw.
Trzystopniowy plan elastycznej obrony.
„Parszywa dwunastka” – taktyki stosowane przez przeciwników.
Obrona przed zagrywkami drugiej strony.
Style i strategie negocjacyjne i ich wykorzystywanie.
Gra negocjacyjna – przygotowanie i prowadzenie wielosesyjnych działań negocjacyjnych.
Omówienie prowadzonych działań przez zespoły negocjacyjne w trakcie gry, w kontekście warunków możliwych do uzyskania.
Trener sprzedaży i zarządzania sprzedażą, konsultant, facylitator.
Pełnił stanowiska dyrektora sprzedaży i dyrektora marketingu na rynkach FMCG, mody i usług. Absolwent geografii i studiów MBA na Uniwersytecie Gdańskim. Ukończył też Akademię Konsultantów Zarządzania, Akademię Coachingu Biznesowego oraz Szkołę Facylitacji Pathways.
Od 2010 licencjonowany trener i konsultant Sandler Training. Właściciel gdańskiej firmy Cetus Consulting – franczyzobiorcy Sandler Training. Realizuje projekty skierowane do kadry menedżerskiej i handlowej, prowadzące do zwiększenia efektywności sprzedażowej. W jego szkoleniach, wykładach i seminariach wzięło udział ponad 11.000 osób.
Wykładał na studiach MBA na Uniwersytecie Gdańskim oraz Wyższej Szkole Biznesu i Administracji w Gdyni. Twórca i organizator największej w północnej Polsce cyklicznej konferencji dla menedżerów sprzedaży – odbywającej się od 2012 r. w Gdańsku "Morfologii Sprzedaży" i od 2018 r. "Morfologii Przywództwa".